Een leverancier van dierenvoeder leverde op zo’n jaar tijd vijftien keer kippenvoeder aan een landbouwer. Die beloofde meerdere keren te betalen, sprak tweemaal een afbetalingsregeling af, maar kwam die afspraken niet na. Hij voerde wel vijf kleine deelbetalingen uit, maar telkens na veel opvolging door onze opdrachtgever.
Toen het openstaande saldo bleef oplopen tot bijna € 16.000, was de maat vol. Het dossier werd aan KLAAR Incasso overgemaakt.
We stelden samen een afbetalingsplan op in acht schijven en volgden elke betaling strikt op. Vijf dagen vóór elke vervaldatum werd automatisch een herinnering verstuurd, op de vervaldag zelf volgde telefonisch contact of een sms/WhatsApp-bericht. Zo hielden we de druk hoog, zonder de commerciële relatie op de spits te drijven.
De afbetalingen verliepen uiteindelijk zoals afgesproken en we konden het dossier succesvol afronden.
Resultaat:
Verschillende factoren maken het gemakkelijker of net moeilijker om je openstaande facturen te innen. Doe de test en krijg zicht op je slaagkansen.