Een voedselleverancier leverde vijf maanden lang aan een nieuw restaurant. Vijf facturen, vijf betaalbeloftes, maar geen enkele betaling volgde. Na herhaald aandringen besliste de leverancier om te stoppen met leveren en het dossier over te maken aan KLAAR Incasso.
Wij probeerden het minnelijk te regelen en gebruikten alle mogelijke kanalen: aangetekende brief, e-mail, sms en telefoongesprekken. Maar het e-mailadres bleek niet langer actief, de aangetekende brief kwam retour en de telefoon werd systematisch ingehaakt.
Uit onderzoek bleek bovendien dat de zaakvoerder al twee keer failliet ging met eerdere horecazaken. De kans op recuperatie via de rechtbank bleek te klein en we adviseerden om geen gerechtelijke procedure op te starten.
Het dossier werd afgesloten zonder resultaat, maar ook zonder kosten voor de opdrachtgever. Dat dankzij ons no cure no pay-principe.
Resultaat:
Verschillende factoren maken het gemakkelijker of net moeilijker om je openstaande facturen te innen. Doe de test en krijg zicht op je slaagkansen.