Een leasingmaatschappij gespecialiseerd in kleine contracten vanaf € 1.500 leverde een verreiker aan een paardenmanege. De manege huurde het toestel via een leasingovereenkomst van 60 maanden, met maandelijkse betalingen.
Maar dat liep al verschillende maanden fout. Voor de vierde keer al betaalde de klant niet op tijd. Na twee aanmaningen van onze opdrachtgever, beslisten ze om het dossier opnieuw aan KLAAR Incasso over te maken.
We gingen meteen aan de slag en verstuurden een eerste aanmaning per aangetekende post. De dag nadien volgde een tweede aanmaning via e-mail. Omdat er geen enkele reactie kwam, probeerden we telefonisch contact te leggen. Zonder succes.
Daarom schakelden we over op WhatsApp en stuurden ook een sms met herhaling van de betaalgegevens. Die kordate opvolging werkte: enkele dagen later werd het volledige bedrag betaald.
Resultaat:
Verschillende factoren maken het gemakkelijker of net moeilijker om je openstaande facturen te innen. Doe de test en krijg zicht op je slaagkansen.