Kathleen, medebestuurder van boekhoudkantoor Essers & Vanbriel: “De resolute aanpak van KLAAR incasso past perfect bij onze manier van werken”
Vijf jaar geleden richtten Kathleen Essers en Kelly Vanbriel boekhoudkantoor Essers & Vanbriel op in Oudsbergen. Intussen bestaat hun team uit 14 medewerkers. Een mooie groei die ook wat uitdagingen met zich meebrengt. Kathleen vertelt hoe KLAAR incasso hen hierbij helpt.
Van deadline naar deadline
“In de boekhoudwereld leven we van de ene deadline naar de andere. Veel mensen denken dat we enkel facturen verwerken, maar achter de schermen doen we véél meer. Denk aan antiwitwasformaliteiten, aandeelhoudersregister up-to-date houden, aangiftes doen, op de hoogte blijven van alle nieuwe wetgevingen en ga zo maar door.”
“Daarnaast is de vraag ook veel groter dan het aanbod en is het niet makkelijk om geschikt personeel te vinden in onze sector. Gelukkig hebben wij een fijn en stabiel team. Maar de uitdagingen blijven wel de snelheid, vele deadlines, verwachtingen van de overheid en de grote verantwoordelijkheden die op onze schouders rusten. En dat in dit digitale tijdperk klanten verwachten dat alles in realtime gebeurt en dan durven ze weleens ongeduldig te worden.”
Resolute aanpak voor onbetaalde facturen
“Sinds onze start 5 jaar geleden kenden we zoals elke onderneming een paar groeipijnen. Waaronder het niet goed opvolgen van openstaande facturen. Sinds begin dit jaar besloten we om daar consequenter op te reageren, vooral omdat het van weinig respect getuigt om opeenvolgende facturen niet te betalen en daar ook niet over te communiceren.”
“Op een netwerkevent leerde ik Roos van KLAAR incasso kennen en begon ik hen te volgen op social media. Hun resolute aanpak leek me te passen bij ons kantoor. Sterker nog: ik stond al eens aan de andere kant van het verhaal. Toen een leverancier onze ramen beplakt had met reclame die niet conform was onze wens, nam die leverancier contact op met KLAAR. Zo ervaarde ik zelf hun daadkrachtige, oplossingsgerichte aanpak die toch constructief was.”
De transparante communicatie van KLAAR
“Gelukkig is de overgrote meerderheid van onze klanten wél correct. Komen we toch in aanraking met debiteurs? Dan zijn het meestal personen waarbij de samenwerking op z’n einde loopt. Dan geven we de negatieve energie uit handen. Sommige succesvolle dossiers worden zelfs binnen de week geïnd!”
“Het handige is dat ik KLAAR gewoon een mail stuur met de openstaande factuur in en de acties die we al ondernomen hebben. Daarna ontzorgen zij ons volledig. Hun allersterkste punt is hun transparantie. Ik krijg geen talloze mails in mijn inbox en kan in hun klantenportaal opvolgen wat de status is van elk dossier. Een aanpak waar ik van hou! Ik heb ook al een aantal klanten doorverwezen naar hen en zal dit zeker blijven doen.”
Zit je zelf met onbetaalde facturen? Neem gerust contact met ons op, wij bezorgen je snel een oplossing.