Een klant wil jouw factuur maar niet betalen. Hoog tijd om over te gaan tot een minnelijke schikking! Jawel, ga eerst voor de minnelijke methode en los het pas gerechtelijk op wanneer het niet anders kan. Wij leggen je uit waarom.
Bij een minnelijke schikking komen de schuldeiser en de debiteur buiten de rechtbank overeen om het geschil onderling op te lossen en de openstaande schuld te betalen. De debiteur heeft dit normaal zelf liever omdat anders de kosten van de rechtbank, advocaat en deurwaarder voor hem ook hoog oplopen.
De eerste stap bij onbetaalde facturen is altijd om te proberen tot een minnelijke oplossing te komen. Dat heeft niet alleen voordelen voor jou, maar ook voor de debiteur. De 2 belangrijkste voordelen zijn:
Blijft je factuur na 2 maanden onbetaald? Dan is het hoog tijd om ons in te schakelen! Bij KLAAR incasso ligt de focus op het bereiken van een snelle oplossing door direct contact te hebben met de debiteur. Onze aanpak zorgt doorgaans binnen de 3 weken voor duidelijkheid over betalingen of advies over dagvaarding. Met een slagingspercentage van 90% voor minnelijke oplossingen, bewijst onze methode zijn waarde.
Uiteraard staan we je ook bij wanneer er toch een gerechtelijk incasso nodig is. Ook dan ontzorgen wij je volledig! Wij werken samen met een advocaat en deurwaarder en blijven het aanspreekpunt. Jij hoeft zelf niet naar de rechtbank en volgt het dossier eenvoudig op via ons klantenportaal.
Wij staan voor je klaar! Contacteer ons gerust met je vragen of rechtstreeks met je onbetaalde facturen. Wij bezorgen je binnen de 3 weken een oplossing.