Onbetaalde facturen zijn een bron van frustraties voor veel zaakvoerders. Hoe langer de factuur onbetaald blijft, hoe kleiner de kans dat je het geld ooit nog gaat terugzien. Daarom is het goed om de betalingen kort op te volgen en indien nodig een professional in te schakelen. Dat kan een incassobureau of advocaat zijn, maar wie contacteer je het best? Lees hier 6 manieren hoe we bij KLAAR Incasso het verschil maken.
Rechtstreeks contact
Het begint al bij het eerste contact. Bij KLAAR Incasso kom je rechtstreeks bij een van ons twee zaakvoerders terecht. We hebben allebei tonnen ervaring in de sector opgebouwd en kunnen ons perfect inleven in de situatie. We gaan meteen voor jou aan de slag en meestal gaat de eerste aanmaning al dezelfde dag de deur uit. Dat is anders bij advocaten, waar het eerste contact vaak via een receptioniste verloopt die jouw dossier aan de grote stapel toevoegt.
Actieve aanpak incassobureau
Onze core business als incassobureau is om onbetaalde facturen te innen. Een advocaat heeft nog een hoop andere taken. Daarom zullen wij als incassobureau actiever achter jouw geld aangaan. Waar een advocaat zich vaak beperkt tot het versturen van een aanmaning, zullen we bij KLAAR incasso alle mogelijke kanalen gebruiken om de debiteur te pakken te krijgen. We versturen natuurlijk ook een aanmaning, maar contacteren de klant ook telefonisch en via social media of andere communicatiekanalen.
Minnelijke incasso
We gaan bij KLAAR in eerste instantie voor een minnelijke oplossing. De voordelen hiervan spreken voor zich. Een minnelijke incasso is sneller, makkelijker en geeft minder kans op extra kosten. Advocaten zijn meer thuis in gerechtelijke procedures en zullen al snel overgaan tot een gerechtelijke incasso als er geen reactie komt op de eerste aanmaning. Wij gaan pas over tot gerechtelijke stappen als een minnelijke incasso echt niet mogelijk blijkt.
Kostprijs
Wij werken volgens het ‘no cure, no pay’ principe. Dat wil zeggen dat we enkel een kost aanrekenen wanneer de case succesvol afgerond is. In 85% van de gevallen wordt onze kost zelfs betaald door de debiteur via de interesten en schadebedinging op de factuur. Advocaten werken meestal met dossierkosten en/of erelonen die al aangerekend worden bij opening van het dossier. Als ze een gerechtelijke procedure opstarten, komen hier nog extra erelonen bij. Ongeacht het resultaat.
Snelle doorstorting van jouw gelden
Bij KLAAR incasso zie je jouw geld veel sneller terug. Als de debiteur overgaat tot (deel)betaling, storten we het ontvangen bedrag binnen de 48 uur door. Bij een advocaat kan dat weken duren en vaak zie je het geld pas terug als het dossier volledig afgerond is. Bij een gerechtelijke procedure kan de termijn zelfs tot maanden of jaren oplopen.
Opvolging en communicatie
KLAAR Incasso staat voor open communicatie, snelle antwoorden en een goede opvolging. We begrijpen dat je als klant op de hoogte gehouden wilt worden van de status van jouw dossier. Daarom kun je al jouw dossiers opvolgen in ons klantenportaal. Gemiddeld krijg je al na 3 weken meer duidelijkheid over de status. Dat kan de volledige betaling van de factuur zijn, maar ook de start van een afbetalingsplan of merkbare vorderingen bij de moeilijke procedures. Als we bij hardnekkige wanbetalers over moeten gaan tot een gerechtelijke incasso, kunnen wij ook de volledige opvolging en coördinatie op ons nemen. We kunnen je ook beter adviseren of gerechtelijke stappen wenselijk zijn, aangezien we dan al meermaals contact hebben gehad met de schuldenaar.
Incasso of advocaat? Wij staan altijd voor je klaar
Wil jij niet dat jouw dossiers op een stapel terechtkomen waardoor je weken moet wachten tot ze aangepakt worden? KLAAR Incasso is er voor jou. Contacteer ons vandaag nog en wij gaan meteen aan de slag!